نویسنده :هیوا علیزاده
مجله : رشد مدرسه فردا
تاریخ انتشار : دی ماه ۹۷ با محوریت هنر
چند خط از مقاله :
در مدرسه زندگی زنگ هنر وجود نداشت؛ نه به دلیل کم اهمیت شمرده شدن هنر، بلکه به این دلیل که هویتش قابل به چارچوب کشیدن در یک بازه زمانی خاص و مکانی خاص و در قالب طرح درسی خاص نبود. از آنجا که در مدرسه زندگی، همچون زندگی واقعی، بسترهای یادگیری بهصورت تلفیقی و بر مبنای مسئله طراحی میشد، هنر نه ابزاری برای رنگ و لعاب زدن به یک راهحل بلکه خود راهحل به حساب میآمد به امید مدرسههای فردایی که در آن ملاک کیفیت، نه تعداد آثار نمایشگاهی کودکان یا دستاوردهای علمیشان، بلکه وسعت بخشیدن به فرصتهایی باشد که بتوان در آن هنر را نفس کشید، علم را لمس کرد و خالق پرسشهایی بود که به شناخت بیشتر از خویشتن خویش، رهنمونمان کند.
برای مطالعه مقاله لطفا اینجا کلیک کنید
از دریافت نظر شما عزیزان درباره آنچه در این مقاله مطرح شده ، خوشحال میشوم
مقاله"ماجراهای مدرسه ای دریک جزیره،بخش ششم:ورزش و بازی، فرصتی برای آموزش تلفیقی "رشد مدرسه فردا اردی
مقاله"ماجراهای مدرسه ای دریک جزیره،بخش پنجم:ارزشیابی درهم تنیده با آموزش "رشد مدرسه فردا فروردی
مقاله " ماجراهای مدرسه ای در یک جزیره بخش چهارم : زندگی کردن مهارت ها"رشد مدرسه فردا اسفند۹۷
مقاله " ماجراهای مدرسه ای در یک جزیره؛ بخش سوم: میز خوراکی ها "رشد مدرسه فردا بهمن ۹۷
مقاله "ماجراهای مدرسه ای در یک جزیره،بخش دوم:هنر در مدرسه زندگی"رشد مدرسه فردا دی ۹۷
مقاله "ماجرا های مدرسه ای در یک جزیره؛بخش اول:سفری به پارک آهوان"رشد مدرسه فردا آذر97
مقاله " نه دور نه نزدیک؛ هم دور هم نزدیک" رشد مدرسه فردا آذر۹۷
مدرسه ,هنر ,مقاله ,زندگی ,خاص ,یک ,که در ,مدرسه زندگی ,در مدرسه ,در یک ,در آن
درباره این سایت